четвер, 5 листопада 2020 р.

Дистанційне навчання 06.11.2020

 6 листопада

Українська мова

Тема: «Закінчення іменників чоловічого роду – назв істот у давальному та місцевому відмінках однини»

Робота за підручником (с.64 – 65)

Запишіть:

6 листопада

Дистанційне навчання

 

Каліграфічна хвилинка

— Запишіть каліграфічно.

І барвінком, і рутою,

і рястом квітчає

весна землю, мов дівчину,

в зеленому гаю.

— Підкресліть іменники в орудному відмінку однини.

— Випишіть слова, у яких звуків більше, ніж букв.

— Складіть до них звукові моделі.

— Сьогодні на уроці ми розглянемо нову мовну закономірність, якою, на жаль, не всі вміють користуватися. Знання цієї закономірності робить наше мовлення різноманітнішим, милозвучнішим. А розглянемо ми відмінювання іменників чоловічого роду — назв істот у давальному та місцевому відмінках однини.

1.     Спостереження над мовним матеріалом (вправа 138, с. 64)

Розгляньте таблицю – вправа 138.

— На основі власних спостережень спробуйте з’ясувати, які закінчення мають іменники чоловічого роду — назв істот у давальному та місцевому відмінках однини.

2.     Ознайомлення з правилом (с. 65)

Свої висновки звірте з правилом. Прочитайте його. Запам’ятайте.

3.     Первинне закріплення (вправа 139, с. 65)

Прочитайте завдання вправи та виконайте його.

Зразок:

Д. в. – (кому?) дядькові, дядьку; акторові, актору; і т.д.

М. в. – (на кому?) на директорові, на директору; на героєві, на герою; і т.д.

Позначте закінчення.

4.     Словникова скарбничка

Інженер — спеціаліст із вищою технічною освітою. Слово запозичене з французької мови, утворене від латинського слова engenium — здатність, винахідливість.

Інженер-механік. Інженер-електрик. Військовий інженер.

— Утворіть словосполучення усно.

(Розумний, грамотний, веселий, вимогливий, талановитий, ведучий, молодий, майбутній)

—  Запишіть речення.

Мій тато працює інженером на заводі.

—  Підкресліть головні і другорядні члени речення.

5.     Виконання вправи 140 (с. 65)

— Спишіть другий абзац тексту, розкриваючи дужки. Позначте закінчення. Допишіть паралельне закінчення іменників у дужках. Позначте їх.

6. Цікаво знати!

— Запишіть подані словосполучення у давальному відмінку однини.

Зразок: 

тренер Федір Михайлович — тренерові Федору Михайловичу, тренеру Федорові Михайловичу

брат Ігор — брату Ігореві або братові Ігорю.

Учитель Дмитро Григорович — ...

Добродій Іванюк — ...

Брат Роман — ...

Учень Петренко — ...

Поет Іван Франко — ...

Висновок. Якщо у мовленні збігаються два іменники чоловічого роду — назви істот у давальному та місцевому відмінках однини, їх слід уживати з різними закінченнями.

ПІДСУМОК УРОКУ

—  Що вчилися робити на уроці?

— Які закінчення мають іменники чоловічого роду в давальному та місцевому відмінках однини?

— Під час виконання яких завдань у вас виникли труднощі?

— Як училися їх долати?


Математика

Тема: «Розв’язування задач»

Робота за підручником (с.43 – 45)

Запишіть:

6 листопада

Дистанційне навчання

Перейдіть за посиланням та працюйте за відео:

 Клас. Таблиця розрядів і класів

Не забувайте, що відео можна поставити на паузу або перемотати назад і прослухати ще раз, щоб краще зрозуміти інформацію про класи та розряди.

Також опрацюйте усно № 275 та 276 на с. 43, 44.

Вивчіть правило на с. 44.

Виконай тест https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2706716

Завдання необхідно виконати до  7 листопада 23:00


Читання

Тема: «Богдан Лепкий. Про життя і твори Тараса Шевченка (Уривок)»

Робота за підручником (с.)

— Сьогодні ми ознайомимося із життєвим і творчим шляхом поета Богдана Лепкого. Дізнаємося про роки заслання, проведені Т. Г. Шевченком на берегах Аралу.

Біографічна довідка

— Народився Богдан Лепкий 9 листопада 1872 р. у родині сільського священника Сильвестра Лепкого.

Батько Богдана був людиною освіченою і прогресивною. Він закінчив Львівський університет. Мав ґрунтовну філологічну освіту, вільно володів польською і німецькою (вірші німецькою мовою навіть друкував у журналах). Писав популярні книжки, був головою «Селянської ради».

Пізніше Б. Лепкий назве батька своїм найсуворішим критиком. Богдан був першою дитиною в родині Сильвестра і Домни Лепких.

Дитинство Богдана було безхмарним, але коли він мав п’ять років, раптово — за одну ніч — померли від дифтериту дві його молодші сестри і брат, що дуже вплинуло на вразливу натуру хлопчика, який і сам ледве вижив.

 Опрацювання учнями статті про Богдана Лепкого (с. 41)

Гра «Рибки».

Прочитайте статтю на с. 41. Дайте відповіді на запитання нижче.

— Де і коли народився Богдан Лепкий?

— Якою була його родина?

— Де майбутній письменник одержав перші знання?

— Про що розповідав йому батько?

— Від кого він дізнався про давні часи?

— Що письменник згадував про дитячі роки?

Робота над уривком із книги Богдана Лепкого «Про життя і твори Тараса Шевченка». (с. 40-41)

1) Словникова робота.

Читання слів:

Шатрó, ковилá, надокýчило, передчáсно, експедѝція, Арáл.

Ковилá — трав’яниста степова рослина родини злакових із вузькими листками та квітками, зібраними в пухнасті волоті; тирса.

Шатрó— легке, розбірне, перев. конусоподібне житло з тканини, шкіри і т. ін. ; намет.

Надокýчило — стало неприємним, нестерпним від повторення, одноманітності і т. ін.

Передчáсно — раніше належного, визначеного строку, часу.

Арáльське море — солоне озеро в Середній Азії, на кордоні Казахстану та Узбекистану. З 1960-х років рівень моря почав швидко знижатися. До початку обміління Аральське море було четвертим за величиною озером у світі.

— Прочитайте тлумачення слова експедиція у підручнику (с. 41).

Гра «Рибки».

Самостійне мовчазне читання твору

Прочитайте уривок на с. 40 – 41. Дайте відповідь на запитання нижче.

— Який настрій викликав у вас прочитаний твір?

Аналіз змісту твору з елементами вибіркового читання.

Дайте відповіді на запитання, знаходячи відповідь на них у тексті. Зачитайте її.

— Про які часи йдеться у творі?

— Куди відрядили Шевченка?

— Що він мав робити в експедиції?

— Знайдіть і прочитайте опис степу.

— Як поводилися із Шевченком офіцери?

— Що найбільше радувало поета в степу?

— Чому йому швидко надокучило плавання по Аральському морю?

— Що поет писав про свої вірші? Що в них згадував?

— З ким порівнював поетичні рядки?

ПІДСУМОК УРОКУ

— Що нового ви дізналися про Т. Г. Шевченка?

— Що хотіли б ще дізнатися?

— Про що розкажете батькам?


Немає коментарів:

Дописати коментар