понеділок, 14 грудня 2020 р.

Дистанційне навчання 15.12.20

 

УКРАЇНСЬКА МОВА

Тема: Числівник як частина мови.

1. Робота над загадкою.

На стадіоні нині шум і гам —

Уболівальники зібрались там.

Усі очікують із нетерпінням гол,

Захоплива ця гра... (футбол).

— Поміркуйте, чому написання цього слова нам пропонують запам’ятати?

— Поясніть орфограму.

— Слово футбол походить від англійських слів «фут» — нога, ступня та «бол» — м’яч.

Футбол — де спортивна гра, у якій беруть участь дві команди, по 11 гравців кожна. У ній грають м’ячем на прямокутному трав’яному полі. Гра триває два тайми, по 45 хвилин кожний, з перервою між таймами 15 хвилин. Метою гри є забити якомога більше голів у ворота супротивника.

2. Каліграфічна хвилинка

Фу ут бол  

 футбол

— Доберіть спільнокореневі слова. Введіть слово у речення. Усно провідміняйте.

— Від слова утворіть прикметники усіх родів. Доберіть до них за змістом іменники. Утворені словосполучення запишіть.

Повідомлення теми і мети уроку.

   - Сьогодні на уроці ми познайомимось з новою частиною мови. А як ця частина мови називається, ми дізнаємось переглянувши і прослухавши розмову між  Мовкою та Суржиком.

Відеопрезентація « Мовка і Суржик. Частина мови – числівник»

 ( https://www.youtube.com/watch?v=3mtc-0HoHAQ )

- Діти, про яку частину мови ви почули? (числівник)

- Також на уроці ми дізнаємось, що таке числівник, на які запитання він відповідає, будемо вчитися знаходити числівники в тексті та грамотно їх писати.

Вправа 254. (УСНО)

Прочитайте запитання.

Скільки місяців має рік? Скільки днів має тиждень? Який за порядком лічби день тижня вівторок? Котра на малюнку за порядком лічби лялька в рожевій сукні, котра — у блакитній, а котре — яблуко? Які числа ви бачите на листках календаря?


Дайте відповіді на запитання.Назвіть слова, що відповідають на питання скільки? котрий? котра? котре? Які зі слів позначають кількість предметів, а які — порядок їх при лічбі?

Перегляньте відео Числівник як частина мови

Слова, що означають кількість предметів або порядок їх при лічбі, називаються числівниками. Вони відповідають на питання скі́льки? котри́й? котра́? котре́? Наприклад: скільки? (дев’ятнадцять), котрий? (сьомий), котра? (десята), котре? (сьоме). Числівник — це частина мови.


Вправа 255. (ПИСЬМОВО) 

Прочитайте числівники. Поставте до них питання.

Дев'ять, дев’ятна́дцять, дев'ятий, десятий, десять, третій, три, сім, сьомий, сьома, десяте, двана́дцята, чотирна́дцяте.

• Поставте до числівників питання. Складіть словосполучення числівників з іменниками. Запишіть. Поставте наголос у числівниках.

Спілкуймося красно!

Важливою ознакою краси мовлення є правильне наголошування слів. У числівниках від одина́дцяти до дев’ятна́дцяти наголошується склад —на́-: двана́дцять, трина́дцять, чотирна́дцять, п’ятна́дцять, шістна́дцять, сімна́дцять, вісімна́дцять, дев'ятна́дцять.

• Потренуйтеся у вимові числівників.


Вправа256. (ПИСЬМОВО) Прочитайте текст. Доберіть заголовок.

Через три дні, зробивши свої підрахунки, жук подався до стоножича Томаса.

— Шановний пане стоножичу! — звернувся він. — Ваша хода тому така гармонійна, що вам бракує чотирьох ніжок. Звичайна стонога спочатку переставляє ніжки від першої до шостої, потім від сьомої до дванадцятої, потім від тринадцятої до вісімнадцятої, потім від дев’ятнадцятої до двадцять четвертої, потім від двадцять п’ятої до тридцятої, потім… Але ви вже зрозуміли, правда?

Томас кивнув головою трохи розгублено, бо він, щиро кажучи, не зрозумів ані слова.

— А останні ніжки, від дев’яносто сьомої до сотої, — провадив далі жук, — ці останні ніжки звичайна стонога тягне, бо чотири не ділиться на шість. І тому набути гарної ходи може тільки та стонога, число ніжок котрої ділиться на шість. Розумієте, правда? (За Джеймсом Крюсом).

 

• Випишіть із тексту числівники. Поставте питання до них, визначте наголошений склад.

Потрібно правильно вживати числівники в сполученні з іменниками: дві, три, чотири фірми; п’ять, шість, сім, вісім, дев’ять, десять фірм; п’яти фірмам; шістьма фірмами.

• Складіть речення із словосполученнями в шістьох фірмах, семи олівців.

 

Домашнє завдання 257. Прочитайте слова.

Днів (скільки?) … ; учнів (скільки?) … ; комп’ютерів (скільки?) …; день (котрий?) …; за списком (котра?)…; повідомлення (котре?) ….

• Уставте числівники. Запишіть.

• Складіть два речення зі словосполученнями (на вибір).

 

МАТЕМАТИКА

Тема. Додавання і віднімання складених іменованих чисел, виражених у мірах часу. Розв'язування задач з іменованими числами (№№ 448-454).

Математичний диктант.

•  На скільки 1 кг менший за 1 т?

•  На скільки 1 дм менший за 1 м?

•  Число 10560 зменш у 10 разів.

• Число 830 збільш у 100 разів.

• Знайди різницю чисел 1800 і 1550.

• Суму чисел 1000 і 15000 зменш на 6000.

• Знайди 1/5 т; 1/4 кг.

II. Вивчення новою матеріалу.

1. Пояснення виконання дій за № 448. (усно)

2. Усне виконання завдання № 449.

3. Виконання завдання № 450 (з коментуванням). Виконати у стовпчик. Перевірте, чи правильно виконане обчислення:

• 15 год 16 хв + 9 год 49 хв = 25 год 05 хв

•  5 діб 6 год - 2 доби 18 год = 2 доби 12 год

5 діб 6 год = 4 доби 30 год

• 10 хв 30 с + 25 хв 45 с = 36 хв 15 с

• 7 год 34 хв - 2 год 40 хв = 4 год 54 хв

7 год 34 хв = 6 год 94 хв

Розвиток математичних знань.

Розв'язування задачі 452.

- Запишіть скорочену умову та розв’яжіть задачу.



І машина за 6 хв – 90 кг з.                

ІІ машина за 4 хв – 80 кг з.             

7 т = … кг

Домашнє завдання

Виконати № 453, 454 (приклади записуємо у стовпчик)

ПРИРОДОЗНАВСТВО

Тема: Підготовка до контрольної роботи

1. Пригадайте, скільки океанів існує на планеті Земля.

2. Пригадайте, як ці океани називають.

3. Перегляньте відео за посиланнями:

1) Тихий океан

2) Атлантичний океан

3) Індійський океан

4) Північний Льодовитий океан

5) Розселення людей на Землі

6) Заселення людиною Землі. Чисельність населення Землі, її зміна

7) Населення Землі. Умови життя на Землі

 

ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО

Створити будь-яку новорічну прикрасу

1) Іграшка на ялинку з фоамірану

2)  Сніговик із паперу своїми руками


Немає коментарів:

Дописати коментар