понеділок, 2 листопада 2020 р.

Дистанційне навчання 03.11.2020

 3 листопада

Українська мова

Тема: «Закінчення іменників жіночого роду на -а, (-я) в орудному відмінку однини»

Робота за підручником (с.59 – 61)

Запишіть:

3 листопада

Дистанційне навчання

Каліграфічна хвилинка

Запиши:

Фф фн еф ер ан ар

фанера

— Відгадайте слово за номерами букв в алфавіті.

25, 1, 18, 7, 21, 1

Фанера — 1) Деревинний матеріал у вигляді тонких пластин, якими обклеюють столярні вироби для їх оздоблення. 2) Деревинний матеріал із кількох склеєних тонких пластин із перехресним розташуванням волокон.

— Розташуйте слова в алфавітному порядку та запишіть.

Футболіст, футбол, фанера, фартух, фартушок.

 — Сьогодні на уроці ми будемо працювати над правописом закінчень іменників жіночого роду в орудному відмінку однини. Спробуємо зрозуміти і запам’ятати особливості закінчень таких іменників, щоб завжди писати грамотно.

1.     Спостереження за мовним матеріалом (вправа 126, с. 59)

— Розгляньте уважно таблицю.

—  Які закінчення мають іменники жіночого роду в орудному відмінку?

— Зверніть увагу на кінцевий приголосний основи та спробуйте пояснити, чому закінчення у них різне.

2. Ознайомлення з правилом (с. 60)

3.     Первинне закріплення (вправа 127, с. 60)

  • Утворення словосполучень.
  • Списування з граматичним завданням.

5.     Словникова скарбничка

—  Поясніть значення слова орудувати.

    —  Як ви розумієте значення слова чернетка?

Чернетка — чорновий текст, рукопис.

— Відгадайте слово за номерами букв в алфавіті.

23, 7, 16, 7, 4, 21, 1, 17, 1 (Телеграма)

Телеграма — 1) Повідомлення, що передається телеграфом. 2) Бланк із таким повідомленням.

6. Самостійна робота за вправою 128 (с. 60)

Спишіть перший абзац, ставлячи іменники, подані у дужках, в орудний відмінок однини.

— Прочитайте діалог із вправи 128.

— Що на увазі мала мама?

— Які фразеологізми вживає автор у тексті? Прочитайте їх.

7.     Поетична хвилинка

— Вставте пропущені закінчення.

Хай іменник візьме -ею за потребою своєю.

Отже, груш.. смачнішою а задач.. складнішою, ну, а вдач.. ледачою, як і каш.. гарячою.

Вправу 129 виконайте усно.

 ПІДСУМОК УРОКУ

— Які відкриття ви зробили для себе на уроці?

— З яким настроєм завершуєте урок?


Математика

Тема: «Читання і запис шестицифрових чисел у межах 200000. Мільйон. Задачі на знаходження числа за величиною його частини».

Робота за підручником (с.156)

Запишіть:

3 листопада

Дистанційне навчання

Перейдіть за посиланням та виконайте Математичний диктант

Запишіть каліграфічно число 380412

Тепер розкладіть це число на розрядні доданки.

Прочитайте числа. Назвіть найбільше і найменше з них.

310009; 259500; 100000; 780432; 989900.

Одиниць яких розрядів немає в цих числах?

Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовчі вправи.

Виконання вправ №№ 257—258. Усно

2. Пояснення.

— Назвіть наступне число до числа 999 999. (Тисяча тисяч.)

— Якщо до числа 999 999 додати один, отримаємо число 1000 000 (тисяча тисяч). Тисяча тисяч — це мільйон. Мільйонами лічать населення великих міст, країн; тонни зібраного в країні урожаю, видобутого вугілля тощо.

3. Первинне закріплення.

а) Записати число мільйон (1 000 000). Скільки цифр у запису числа мільйон?

б) Виконання вправи № 259.

Розвиток математичних знань.

1. Перетворення іменованих чисел (№ 260 (1завдання)).

2. Завдання № 261 виконайте за варіантами

Варіант 1 — приклади першого рядка; (останній – у стовпчик)

Варіант 2 —приклади другого рядка. (останній – у стовпчик)

Задача № 262.

- Знаючи, що всього у магазині було 354 кг крупів, а рис становив  всіх крупів, можна дізнатися, скільки було кілограмів рису. Дізнавшись, скільки було рису, можна знайти решту крупів та  решти.

- Закінчіть умову задачі:

Було –

Рис –

Пшоно –

- Розв’яжіть задачу, записуючи дії у стовпчик.

— Виконайте завдання № 265.

Підсумок уроку.

— Поясніть, як можна отримати число мільйон.

Домашнє завдання 

Перейдіть за посиланням та виконайте тест https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5008099

Завдання необхідно виконати до  3 листопада 23:00

Природознавство

Тема: «Для чого потрібні плани місцевості? Умовні знаки на плані місцевості»

Робота за підручником (с.49 – 53 )

  Перейдіть за посиланням та виконайте тест Компас аби перевірити, як ви засвоїли попередній матеріал.

— Відгадайте загадку.

Щоб ніде не заблукати

І дорогу не шукати,

Має кожен мандрівник

Паперовий путівник.

Де у полі є криниця,

Як пройти до залізниці,

Де є сад, а де є лан,

Нам усе покаже... (план).

— Чи знаєте ви, що означає слово план?

— На яких уроках ви зустрічаєтесь з цим словом? (Читання, українська мова)

— Чи може бути слово план у тому значенні, що нам відоме, відгадкою до загадки?

— Згадайте, як накреслити план предмета.

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся... (Прочитайте рубрику «Ти дізнаєшся» на с.49.)

— Для будівництва залізниці або шосейної дороги, фабрики або заводу, електростанції або зрошувального каналу спочатку розробляють план місцевості. Проте, щоб правильно ним користуватися, потрібно спочатку з’ясувати, що таке план, як його складають і користуються ним, навчитися читати план, тобто знати, що позначають умовні знаки на плані.

— Що ж таке план?

— Перевіримо ваші припущення за допомогою практичної роботи.

Приготуйте та розгляньте предмети: чашка, сірникова коробка, прямокутна коробка від скріпок, ластик.

Подивіться на предмети збоку, згори.

Візьміть сірникову коробку. Обведіть її олівцем на аркуші.

Зробіть це саме із ластиком, чашкою.

— Тепер ви знаєте, що таке план. Ми креслили план різноманітних предметів. Можна накреслити і план місцевості. А що ж таке план місцевості? (Якщо учні не можуть самостійно дійти висновку, то висновок робить учитель.)

— Пригадайте, чи є у вас малюнки, фотознімки місцевості, у якій ви живете? Чи добре видно на них усі природні та рукотворні об’єкти?

— Щоб досліджувати природу, вести господарство, добувати корисні копалини, будувати дороги й будинки, потрібно мати точні зображення ділянок земної поверхні.

Поміркуйте, чи можна за малюнком або фотознімком визначити розміри певної ділянки місцевості та розміщення на ній об’єктів відносно сторін горизонту?

— Чи можна за малюнком чи фотознімком визначити розміри предметів і відстані між ними, дізнатися, як розташовані предмети відносно сторін горизонту?

— Чи доводилося вам бачити коли-небудь план своєї місцевості?

— Чи доводилося вам коли-небудь пояснювати дорогу за допомогою намальованої схеми? Чи було це складно?

Перегляньте відео План місцевості. Умовні знаки

Опрацюйте у підручнику с. 49 – 53.

Гра «Так чи ні?»

 Плани місцевості завжди кресляться, не змінюючи їхніх розмірів. Так чи ні?

• У плані місцевості об’єкти позначено особливими умовними знаками. Так чи ні?

• За планом предмета можна визначити розмір усіх його частин. Так чи ні?

• На плані місцевості ставиться стрілка Пн. Пд. Так чи ні?

• Місцевість у плані — невелика ділянка земної поверхні. Так чи ні?

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 50-54. Попрацюйте в зошиті на с. 16 - 17.



Немає коментарів:

Дописати коментар